Wednesday, June 25, 2014

CADANGAN PENGGUNAAN PRODUK ZARRAZ BAGI JENIS KULIT SENSITIF

PERLU ANDA LAKUKAN DAN ELAKKAN:

  • Jangan menggunakan pembersih wajah yang mengandungi zat eksfoliasi. Jika kulit berminyak, gunakan pembersih yang mengandungi salicylic acid untuk membuka sumbatan pori-pori.
  • Digalakkan menggunakan produk yang mengandungi herba seperti chamomile dan aloe vera yang berfungsi sebagai anti-iritasi.
  • Elakkan dari menguna penyegar wajah yang mengandungi alcohol kerana sangat re-aktif terhadap kulit sensitif. Sebaliknya pilih penyegar yang mengandungi lavender atau witch hazel.
  • Bersihkan make up dengan pembersih wajah yang tidak mengandungi sabun (soap free) dan lembut (mild).

Justeru itu,  pemilihan produk amatlah penting dalam memastikan kulit wajah dapat dirawat dengan sempurna dan secara semulajadi tanpa meninggalkan kesan sampingan. Melalui rangkaian Produk Zarraz Paramedical anda yang menpunyai masalah kulit dapat merawat dengan sempurna.Begitu juga dengan masalah kulit sensitif, hanya perlu menggunakan secara konsisten dan memerlukan sedikit kesabaran untuk mendapatkan kesan yang amat memberangsankan.

Bagi merawat masalah kulit sensitive, Produk yang disarankan ialah:
  1. Calming Cleansing Milk(CCM) / Calming Cleanser Rose (CCR)
  2. Sun Protection SPF50.


Calming Cleansing Milk(CCM)
Pembersih susu semulajadi dengan gredtertinggi berasaskan akar manis dan ekstrak gingko biloba. Membantu membersihkan wajah dari debu dan kekotoran tanpa memberi kesan terhadap kelembutan kulit.Digunakan juga untuk membersihkan mekap.Amat sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit yang sensitive dan yang mengalami masalah eczema. 
Kelebihan utama CCM:-
·         Meredakan dan menguatkan system pertahanan kulit.
·         Mengecutkan eczema, psoriasis dan masalah penyakit kurap.
·         Pencuci solekan yang lembut.


Calming Cleanser Rose (CCR)

Merupakan pembersih gel yang diformulasikan khas untuk kulit yang nipis seperti sensitive kerana pernah mempunyai sejarah memakai produk yang kuat (pengelupasan atau mempunyai bahan kimia). Juga khas buat kulit berjerawat yang sensitive ( congested skin ). Pembersih gel yang sangat lembut dimana ia dapat memberikan ketangan pada wajah dan menyusutkan iritasi pada kulit.





Kelebihan CCR (bahan utama : Rose Extract)
·         Pati aromaterapi daripada bunga rose yang diyakini dapat memberikan ketenangan, menyejukkan dan meredakan kulit yang luka dari dalam.
·         Anti-oksida yang dapat memelihara kulit dari radikal bebas. Memberi kekuatan pada kulit semula daripada bacteria yang merbahaya.
·         Kaya dengan Vitamin C yang tinggi dimana dapat membaiki kerosakan kulit.
·         Memudarkan parut tanda jerawat, jeragat serta mencerahkan tona kulit tidak sekata.


Note:Kulit sensitif dan berjerawat  harus menggunakan CCM, tetapi ada sesetengah pengguna yang mengalami jerawat apabila menggunakan CCM. Sebenarnya bukan masalah Calming Milk tersebut, tetapi masalah kulit pengguna yang terlalu sensitive dan kotoran / bahan kimia yang banyak terkumpul dan terenap di lapisan bawah kulit. Tindakbalas apabila mengunakan Calming Milk kotoran termendap dibawah lapisan kulit tersebut akan dikeluarkan dan ada kalanya membentuk menjadi jerawat. Proses tersebut sikenali sebagai Proses Pembersihan (Proses Healing). Masalah itu, hanya seketika sahaja dan apabila semua kotoran telah keluar, kulit akan menjadi licin sepenuhnya.

Sun Protection SPF50

Agen perlindungan UV yang berkesan melindungi kulit 500 minit di bawah cahaya matahari.Mengandungi 3 gabungan khasiat, vitamin E, Bunga Matahari dan Jojoba sebagai anti-oksida. Mengandungi Khasiat nutrisi di dalam raspberry yang mempunyai Anthocyanins membuatkan usia lebih muda 4 tahun dan juga anti-kanser.

Kelebihan Utama SPF50
·         Medium anti-oksidan terbaik
·         Melindungi kulit daripada UVA & UVB selamat 500 minit.
·         Membunuh sel penyakit eczema, psoriasis dan sel kanser.
·         Jaminan kulit kelihatan muda 4 tahun dari sebelumnya.



Cara Penggunaan

Penggunaan Siang & Malam
Calming Cleansing Milk / Calming Cleanser Rose
Sun Protection SPF50

Calming Cleansing Milk / Calming Cleanser Rose
·         Pastikan kulit bersih dan dalam keadaaan lembap
·         Picit 3 pam dan ratakan keseluruhan wajah
·         Gosok secara lembut, secara membulat kedalam dan membulat ke atas
·         Biarkan selama 2 minit sebelum mencuci.

Jika anda mempunyai kulit merah dan pedih ( sunburn / mengelupas ), biarkan cleanser tadi lebih lama pada wajah anda sehingga 5-10 minit. Inshaallah, masalah kulit sensitive seperti eczema akan berkurangan dengan cara penggunaan yang betul.

Sun Protection SPF50

  • Gunakan sekerap yang mungkin pada waktu siang dan malam
  • Picit 1-2 pam keseluruhan wajah
  • Untuk penggunaan pada waktu siang, lebihkan bahagian gelap, eczema, sensitif dan boleh dijadikan rawatan mata seperti ‘dark eye ring’ dan ‘eye bag’
  • Tepekkan pada wajah anda dan gosok secara perlahan-lahan.

Sekiranya anda mempunyai masalah kulit sensitive bertindak segera. Gunakan produk yang bebas kimia dan cara penggunaan yang betul. "Mencegah lebih baik dari merawat"

Yakin dengan zarraz paramedical...hubungi kami...0138541998..



 

Design by !Aini Zakaria |All right reserved for Zarraz Paramedical ©